Ook in de periode november 2018-februari 2019 was VRT Radio 2 de best beluisterde radiozender in Vlaanderen. Dit blijkt uit cijfers over deze meetperiode van Centrum voor Informatie over de Media (CIM).
VRT
VRT Radio 2 zag haar marktaandeel in deze periode stijgen van 30,22 procent naar 31,28 procent. “Met een dagelijks bereik van 1.387.000 Vlamingen bewijst Radio 2 dat het een radiozender is die werkelijk alle generaties overstijgt en verbindt”, zegt Els Van de Sijpe, manager radio van de openbare omroep VRT. VRT Studio Brussel moet marktaandeel inleveren en zakt van 11,84 naar 11,00 procent. Ook MNM moet iets marktaandeel inleveren en komt uit op een aandeel van 9,22 procent (was 9,58 procent).
Qmusic
Qmusic is op de op één na best beluisterde radiozender in Vlaanderen met een marktaandeel van 11,07 procent. In de vorige meetperiode was dit nog 11,36 procent. Radiozender Joe, waarvan onlangs ook een Nederlandse versie is gestart, behaalde een aandeel van 8,70 procent. Nostalgie stijgt van 5,95 procent marktaandeel naar 6,87 procent.
Wallonië
In het Franstalig landsgedeelte staat Nostalgie op kop met 15,25 procent marktaandeel. De publieke radiozender RTBF Vivacité behaalde met 14,88 procent de tweede plaats, net voor Radio Contact (14,28 procent).
Luistercijfers Vlaanderen:
Luistercijfers Wallonië:
(Bron: CIM)