De radiozender NPO 3FM heeft met ingang van vandaag een nieuwe huisstijl. Naast een nieuw logo is ook de website onder handen genomen.
Volgende stap
“Met een nieuw logo en een compleet vernieuwde huisstijl maakt de radiozender vandaag een belangrijke, volgende stap richting het NPO 3FM van nu: hét jongerenmerk dat staat voor nieuwe muziek, nieuw talent en nieuwe ervaringen.”, aldus de NPO in een persbericht.
Stappen
In 2016 heeft de radiozender, onder leiding van zendermanager Basyl de Groot, de eerste stappen gezet richting de nieuwe programmering en een vernieuwd muziek- en online beleid. Vandaag volgt de volgende stap aldus het persbericht van de NPO: “Waar je NPO 3FM ook tegenkomt, de publieke radiozender inspireert jongeren met nieuwe muziek, biedt een springplank aan nieuwe Nederlandse artiesten, voert discussies en stelt maatschappelijke problemen aan de kaak.”
“We pakken door”
“In november vorig jaar zijn we gestart met een volledig vernieuwde en verjongde programmering, een vernieuwd muziekbeleid en nieuwe focus online. Nu pakken we vandaag door met een nieuw logo en een volledig vernieuwde huisstijl. Het is de volgende stap in de vernieuwing van NPO 3FM.”, aldus de Groot.
“Frisse stijl”
De Groot verder over de nieuwe huisstijl: “Het rood en blauw verdwijnt en maakt plaats voor een veelkleurige, frisse stijl. 3FM is de zender die staat voor nieuwe muziek en het ontwikkelen van nieuw talent in alle geuren en kleuren. 3FM is meer dan een radiostation alleen: als volwaardig jongerenmerk zijn we aanwezig op alle platforms. Op radio, op tv, op YouTube, Spotify, Facebook, Instagram, Snapchat. Op festivals en bij concerten. Op alle plekken waar jongeren te vinden zijn die gek zijn van muziek, kom je ons tegen.”
De vernieuwde website is te vinden via: http://www.npo3fm.nl/
Nieuwe logo:
Sociale media:
Dit is nieuw! Heb je de nieuwe site van #3FM al gezien? Net online gegaan🎉🔥📻 https://t.co/REYzCmXcn6 pic.twitter.com/sZk545EGbb
— Jasper Leijdens | ꓘINK 📻 (@JasperLeijdens) March 26, 2017