“NPO 3FM denkt over nieuwe opzet Serious Request”

NPO 3FM beraadt zich op de toekomst van Serious Request. Het staat vast dat er dit jaar weer een actie komt voor het Rode Kruis in de week voor kerst, maar op welke manier kan een woordvoerster nog niet zeggen.

Tijd om na te denken

De zender neemt de komende maanden de tijd om hierover na te denken.”, aldus de woordvoerster tegenover regionale omroep NH uit Noord-Holland.

Nog geen locatie voor 2018

Hoewel voorgaande jaren de stad waar het Glazen Huis zou komen te staan al lang van tevoren bekend was, is dat nu nog niet het geval. “Dat heeft er eveneens mee te maken dat nog niet is bepaald hoe de actie er komend jaar uit komt te zien“, aldus de woordvoerster.

Vernieuwingen

Volgens de woordvoerster zijn er de afgelopen editie in Apeldoorn al flink wat vernieuwingen doorgevoerd. “Die vernieuwing is ons goed bevallen en daar gaan we mee door. We zorgen ervoor dat Serious Request zich in 2018 blijft ontwikkelen, passend bij de wensen van het publiek en bij deze tijd.

De laatste editie van Serious Request was in Apeldoorn met dj’s Domien Verschuuren, Sander Hoogendoorn en Angelique Houtveen. De eindstand kwam op kerstavond uit op ruim 5 miljoen euro. De opbrengst laat de laatste jaren een dalende lijn zien.

“Volledig naar Rode Kruis”

De NPO benadrukte vandaag nogmaals dat de opbrengst van de actie volledig naar het Rode Kruis gaat. Dit naar aanleiding van berichtgeving in De Telegraaf dat dit niet het geval zou zijn. “100% van alle inkomsten van 3FM Serious Request gaan al sinds de allereerste editie in 2004 direct door naar het Rode Kruis. NPO 3FM en het Rode Kruis zijn hier al veertien jaar heel transparant over, zowel op 3FM.nl, social media én in de jaarlijkse verantwoording over de inzet van de opbrengst van de actie. Dat dit op 3FM.nl verkeerd omschreven stond is spijtig, maar verandert natuurlijk niks aan de feiten.”, aldus de NPO in een persbericht.