“Veel klachten over interactieve televisie van Delta”

Kabelaar Delta kampt met aanhoudende problemen met haar dienst interactieve televisie. Kijkers klagen onder meer over haperend beeld, het steeds opnieuw moeten inloggen en geluid dat niet synchroon loopt met het beeld. Dit bericht dagblad PZC deze week. Delta bevestigt dat er technische problemen zijn met de dienst.

Interactieve tv

Kabelaar Delta heeft interactieve televisie begin dit jaar geïntroduceerd. Voor de dienst wordt gebruikt gemaakt van een speciale interactieve decoder. Hiermee is het mogelijk om naast live televisie te kijken, de programma’s te pauzeren, programma’s opnieuw te bekijken en opnames te maken. De dienst is de eerste zes maanden gratis en kost daarna 3,50 euro per maand.

Klachten

Gebruikers zijn echter niet tevreden over de dienst en klagen over haperend beeld, problemen met geluid en problemen met inloggen. Woordvoerder Tim Brouwer beaamt tegenover dagblad PZC dat het technisch gezien allesbehalve vlekkeloos verloopt. “We hebben op dit moment wat kwaliteitsproblemen, zoals we dat noemen, met het live tv-kijken.“.

Oplossing

Volgens de woordvoerder wordt er hard gewerkt aan een oplossing samen met de partners waarmee de dienst wordt aangeboden. De afgelopen dagen zouden al een aantal verbeteringen zijn doorgevoerd.

Veranderingen

De komende periode gaan er veel veranderingen plaatsvinden bij Delta. Zo verhuist een deel van het personeel naar een nieuw onderkomen in Schiedam. Vanaf 20 augustus wordt het analoge televisie- en radiosignaal bij de kabelaar uitgeschakeld. Per 1 mei is hier al een begin mee gemaakt.