Sportzender FOX Sports heeft de start van het nieuwe voetbalseizoen aangegrepen om ook een nieuwe huisstijl te introduceren. Daarnaast is er een nieuwe reclamecampagne gestart met als titel ‘De Magie van Live’.
De Magie van Live
In de nieuwe campagne worden de fans van alle clubs warmgemaakt voor de start van de Eredivisie. FOX Sports legt in de campagne de nadruk op ‘De Magie van Live’. “Het mooiste aan voetbal is dat live op het veld alles mogelijk is,” zegt Jan Bonjer, Marketing Director van FOX Sports. “Aan de vooravond van het seizoen ligt het pad naar succes nog wagenwijd open en droomt iedereen ervan boven zichzelf uit te stijgen. Dat is de magie van live voetbal en die beleving delen we bij FOX Sports als geen ander met de fans.”
De campagne loopt tot medio september en wordt ingezet op tv, radio, out of home, print, online en op sociale media. Het nieuwe seizoen van de Eredivisie begint op 10 augustus met de wedstrijd PEC Zwolle – sc Heerenveen. De nieuwe commercials is zondagavond in de rust van de WK-finale op NPO1 in première gegaan.
Nieuwe huisstijl
Zoals iedere Eredivisieclub in de zomer zijn nieuwe shirt onthult, verschijnt FOX Sports vanaf komend seizoen ook in een nieuw tenue. “Vijf jaar na de introductie van het FOX Sports-merk op de Nederlandse markt, introduceren we een nieuwe vormgeving die recht doet aan waar het allemaal om draait: liefde voor Nederlands voetbal”, zegt Bonjer. “Het nieuwe design is een eerbetoon aan de clubs, de fans en de historie, bijvoorbeeld door de clubkleuren een prominente plek te geven in de vormgeving.”