De Consumentenbond vindt dat Viaplay moet gaan reageren op de honderden klachten die over de streamingsdienst zijn ingediend via de website Klachtenkompas.
Problemen
De streamingsdienst Viaplay begon in maart van dit jaar en heeft als grote troef de uitzendrechten van de Formule 1 in handen. De uitzendingen van de streamingsdienst verlopen echter niet zonder problemen. Klanten van Viaplay klaagden ook dit weekeinde over haperende uitzendingen tijdens de Formule 1-uitzendingen. Naast klachten over de beeldkwaliteit zijn er ook veel klachten over het commentaar dat tijdens de races wordt gegeven door de verslaggevers van de streamingsdienst.
Consumentenbond
De Consumentenbond is het zat en kwam zondag met de volgende mededeling via haar sociale media: “Hé Viaplay! Er staan een hoop onopgeloste klachten bij jullie bedrijf op Klachtenkompas. Al 321 in de afgelopen 12 maanden. Jullie hebben een actief profiel, maar reageren al een flinke tijd niet meer op klachten. Zouden jullie weer het een en ander willen gaan oppakken? Laat het ons weten, we helpen jullie graag verder. Bedankt alvast!”
De oproep lijkt te helpen want inmiddels wordt er mondjesmaat gereageerd door de klantenservice van de streamingdienst.
Sociale media:
🏎️ Vriendelijk verzoek aan @viaplaysportnl. pic.twitter.com/Y5bjCi9Oge
— Consumentenbond (@Consumentenbond) May 22, 2022